شناسهٔ خبر: 174691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برنامه ریزی برای فاز دوم چهاربانده کردن محور رامیان به شاهرود

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: پروژه بهسازی محور مواصلاتی رامیان به شاهرود از پروژه های فعال اداره کل راه و شهرسازی است که اقدامات لازم برای اجرای فاز دوم چهار بانده کردن این محور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه بازدید از محور رامیان به شاهرود اظهار کرد: طول کلی محور مواصلاتی رامیان به شاهرود، ۴۷ کیلومترمربع بوده که از این میزان ۴۲ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان گلستان واقع شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته سه کیلومتر از این محور، از سمت رامیان، زیرسازی، بهسازی و چهارباند شده و تا ۱۰ کیلومتر آن نیز ابنیه فنی انجام شده است.

حسینی ادامه داد: فاز دوم چهاربانده کردن این محور که شامل باقیمانده جاده اولنگ رامیان به شاهرود است ظرف مدت یکسال انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از برنامه ریزی برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رامیان سخن گفت و افزود: با همکاری بین فرماندار و مدیران شهری رامیان با اداره کل راه و شهرسازی، از اراضی قابل واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بازدید و اقدامات لازم برای تملک اراضی بمنظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رامیان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین استفاده از ظرفیت بازآفرینی شهری را راهکار مناسبی برای تولید مسکن در رامیان عنوان کرد و گفت: در شهر رامیان این طرح با همکاری شهرداری به خوبی در حال انجام است و پروانه‌های ساختمانی با استفاده از مشوق‌های این طرح، به صورت رایگان صادر می‌شود.

 حسینی در انتها اظهار کرد: همچنین  از محل طرح شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز، تمامی قیر رایگان برای آسفالت معابر شهری در رامیان ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و در سال جاری نیز سهیمه قابل توجهی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.